ریمنسچنایدر منبت کار_ مجسمه ساز_نقاش

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 خرداد 1397 در ساعت 15 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

Tilman Riemenschneider (1483-1531)

در این بخش از مقالات آموزش منبت به معرفی ، ریمنسچنایدر منبت کار_ مجسمه ساز_نقاش بزرگ می پردازیم. در سال 1460 در تورینگیا متولد شده است،و درطی سال های 1483 تا 1531 در ورزبورگ کار می کرده است. او به عنوان یک هنرمند، کاملا آموزش دیده بود ودرکارگاهای متعددی ازمجسمه سازان و منبت کاران کار می کرده است و پس از به دست آوردن عنوان کارشناسی ارشد د رسال 1485 موفق به اخذ مجوز فروش کارهایش به نام خودش شد،بنابراین کارگاه خود را در ورزبورگ افتتاح کرد و یکی از اعضای محترم شهر ورزبورگ شد،او سفارش های زیادی دریافت و شهرت فراوانی کسب کرد و صاحب ثروت خوبی شد و توانست کارگاهی مجهز با کارگران زیادی داشته باشد .

ریمنسچنایدر منبت کار

ریمنسچنایدرحتی د رشورای شهر خدمت کرد ودربین سال های 1520 تا 1521 به عنوان شهردارانتخاب شد،اما شخصیت حرفه ای او در طی شورش دهقانان در سال 1529 به طور ناگهانی متوقف شد وبه دلیل مخالفتش با اسقف ورزبورگ به احتمال زیاد زندانی و شکنجه هم شد . وی در سال 1531 در گذشت.

ریمنسچنایدر منبت کار

ریمنسچنایدربه سنت غربی گوتیگ بود ودر عین حال منعکس کننده روز افزون انسان گرایی است،دربین هنرمندان برجسته در اروپا به دلیل فطرت فنی و مهارتش در سنگ و چوب و ترکیب حساس آن با موضوعات دینی و درک عمیق از بشریت  از شهرت والایی برخوردار است.

وی یکی از اولین منبت کاران و مجسمه سازان چوب بود که از رنگ آمیزی در کارهایش استفاده می کرد و متریال مورد علاقه او چوب لیمو بود طیف وسیع و باور نکردنی در کارهای ریمنسچنایدر وجود دارد بعضی از مجسمه های او از مرمر سفید و ماسه سنگ است .

ریمنسچنایدر منبت کار

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :